Monday, June 21, 2010

ELEMENT...

Camne nk bg 1 artwork / gmba 2 jd best??
Aku pn xtao byk pasal bnda ni..tp time diploma dulu, byk bnda yg aku blaja n aku cuba apply semua bnda yg aku blajar dulu dlm setiap artwork n gamba yg aku hasilkan time degree ni...Bdk2
umah aku jgk byk tlg n bg tnjuk ajar kt aku dlm hasilkan 1 artwork / gmba..
Dari segi idea.. aku byk mntk pandangan dari dorang..dari segi teknikal lak, aku de gak wt research sket-sket..

Dalam proses menghasilkan 1 karya , aku byk pikirkan ttg setiap Contents , Element n Principle dlm art, design n photography..
Antaranya : Balance, Harmony, Color, Texture , Line , Shape , Space , Rule of third n byk lagi..korang bley try search kat wikipedia or g je library..
Skang ni aku cuba belajar unsur-unsur Formalistik setiap karya..n aku akn cuba hasilkan karya dgn berpandukan apa yg aku blajar setiap hari...

Maybe korang gk bley hasilkan sumtin or artwork yg berpandukan dgn apa yg korang pernah belajar...

-n-

No comments:

Post a Comment